Wachttijd intake per 2 november 2024: wachttijd 10 weken. 

Wachttijd behandeling per 2 november 2024: zie boven. 

Gezien de vele en lange wachtlijsten binnen de GGZ wil ik het volgende doen om je toch van dienst te kunnen zijn:

  • Na de aanmelding neem ik telefonisch contact met je op. Indien de hulpvraag afgebakend is stel ik voor om je voor een eerste gesprek uit te nodigen waarin de diagnostiek zal plaatsvinden en opdrachten kunnen worden uitgelegd en meegegeven in de vorm van e-health. Je gaat daarmee zelfstandig aan de slag en een maal per maand zal er een face-to-face gesprek plaatsvinden. Alleen als je hier mee akkoord gaat zullen we deze vorm van behandeling ingang zetten.
  • Indien ik vermoed dat bij de aanmelding de hulpvraag complexer is dan zal ik een inschatting maken welke e-health modules voor jou behulpzaam zullen zijn. Je kunt deze dan zelf via internet opzoeken. Op dat moment ontstaat er nog geen behandelrelatie. Ik geef je verder een indicatie wanneer je behandeling zal starten.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met mij of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan voor u bemiddelen zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met de zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat binnen 10 weken na dit intakegesprek de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamelijk zijn overeengekomen (de treeknormen).